czwartek, 14 maja 2015

Bezpośrednia Likwidacja Szkód

Od 1 kwietnia 2015 roku na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych działa tzw. bezpośrednia likwidacja szkód. BLS to nic innego jak możliwość likwidowania szkody z OC sprawcy we własnej firmie ubezpieczeniowej. Skorzystanie z BLS nie spowoduje utraty zniżek.

Głównym celem wprowadzenia BLS jest zwiększenie konkurencji między towarzystwami w zakresie jakości obsługi i sprawności likwidacji szkody. Obecnie w każdym towarzystwie wygląda to inaczej – w jednym lepiej, w innym trochę gorzej. Teraz klient będzie mógł ocenić swojego ubezpieczyciela, co może mieć znaczenie przy decyzji o wykupie polisy na kolejny rok.

W ramach BLS nie działają jednak wszystkiej towarzystwa. Obecnie są to: Warta, Ergo Hestia, PZU, Uniqa, Concordia,  HDI. W późniejszym terminie do porozumienie dołączy: Aviva, Liberty Ubezpieczenia oraz Gothear.

BLS posiada także tzw. warunki brzegowe przy których może być stosowana. Są to m.in.:
- posiadanie ważniej polisy OC w dniu zgłoszenia szkody,
- szkoda powstała na teranie kraju,
- udział w szkodzie miały dwa pojazdy,
- roszczenie dotyczy szkody w pojeździe/mieniu znajdującym się w pojeździe,
- podczas zdarzenia nie powstały szkody osobowe,
- roszczenie nie przekracza 30 tys. zł
- poszkodowany posiada oświadczenie sprawcy lub został sporządzona notatka przez Policję,
- polisa sprawcy jest ważna na dzień zgłoszenia, 
- szkoda nie została już zgłoszona w TU sprawcy 

4 komentarze:

  1. Ja na całe szczęście jeszcze nie miałem takiej kolizji abym musiał wzywać likwidatora szkód. Również jestem kierowcą i co roku szukam najtańszego ubezpieczenia OC https://kioskpolis.pl/jak-znalezc-najtansze-ubezpieczenie-oc/ które moim zdaniem można znaleźć jeżeli dobrze go poszukamy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pod wrażeniem. Bardzo dobry artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod wrażeniem. Świetny artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiedziałam wielu rzeczy, wasz wpis mi pomógł. Powiem szczerze, że mnie czasem dziwią te wszystkie sytuacja, ale cieszę się, że są osoby, które lubią się dzielić wiedzą w tym temacie. Dzięki temu możemy po prostu dużo się dowiedzieć. U nas jedynie była stłuczka, akumulator tu https://www.autopart.pl/ mąż kupował. No właśnie dlatego, że siadł, my nie zdążyliśmy przejechać i małe puknięcie było.

    OdpowiedzUsuń